Autor |
Wiadomość |
Sen
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Skąd: oln/wro
|
Wysłany:
Pią 23:42, 12 Gru 2008 |
|
Mechanika Slava’09
Paski Życia i leczenie obrażeń
Standardowo postać ma 2 paski życia, wyjątkiem są tu tylko twardsze osobniki.
Postać z 2 i więcej paskami jest uznawana za zdrową, jeżeli zaś posiada 1 pasek jest już ranna. Nie może ona biegać, a rany należy opatrzyć (5 minut pracy postaci posiadającej pierwszą pomoc), w przeciwnym wypadku po 2 godzinach traci ona pasek, który jej został i przechodzi w stan ciężko ranny. Ciężko ranna postać (bez pasków) pada na ziemię i nie może poruszać się o własnych siłach, stan taki trwa pół godziny, po czym postać umiera. Ciężko ranną postać również można opatrzyć (trwa to jednak dłużej – 15 minut i wymaga większych zdolności – medyk), po opatrzeniu ciężko rannej postaci nie można ona samodzielnie chodzić przez najbliższą godzinę (ktoś musi jej pomagać). Po godzinie ciężko ranny dostaje pasek życia, z tym paskiem jest ona traktowana jako ranna, jednak jest już opatrzony.
Leczenie obrażeń za pomocą magii jest zdefiniowane w opisie czaru.
Zbroja
Postać może posiadać zbroję, która zapewnia jej dodatkową ochronę w postaci Pasków Zbroi.
Podczas walki są one tracone jako pierwsze i „regenerują” się one po skończonej potyczce (paski zbroi zdejmuje się tylko „wirtualnie” - gracz zapamiętuje ile ich utracił). Ich ilość jest uzależniona od posiadanej zbroi:
Lekka – 1
Średnia – 2
Ciężka - 3
Walka i obrażenia
Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, z użyciem bezpiecznej broni, która została dopuszczona do gry. Jedno trafienie, powoduje utratę jednego paska (życia, albo zbroi), chyba, że na postać działa jakiś czar, albo posiada ona jakąś specjalną zdolność.
Podczas walki zabronione są ciosy w szyję, przyrodzenie i głowę.
Walczyć można odpowiednio zabezpieczoną bronią, która dostała atest, dozwolone są cięcia, chyba, jednak, jeżeli broń zostanie uznana za wystarczająco bezpieczną (jej właściciel przeżyje testy), to dostanie atest również na pchnięcia (jednak miło by było, gdyby były one wykonywane delikatnie). Z tymi pchnięciami chce usłyszeć co o nich sądzicie.
Wroga dobija się poprzez odegranie dobicia i zadeklarowanie: „Dobijam”.
Broń strzelecka i palna – standardowo, broń trzymamy w ręku, a strzelamy za pomocą woreczka. Jednak, gdy jest to pistolet, wystarczy woreczek.
Jedna replika broni palnej pozwala oddać jeden strzał podczas walki, w przypadku broni strzeleckiej, nie ma takiego ograniczenia.
Broń palna ignoruje zbroję.
Magia, kapłaństwo, czarodziejstwo
Postać posiadająca którąś z wyżej wymienionych umiejętności może rzucać czary, które otrzymała od organizatorów. Postać wypowiada zaklęcie, po czym krzyczy „PAX” i objaśnia wszystkim jak ono działa, po czym krzyczy „PO PAX’ie”. W miarę możliwości starajcie się nie wykłócać o każde rzucone zaklęcie.
Tworzenie postaci i umiejętności
postacie dostaniecie w sobotę rano, tam będą ostatnie szczegóły i zmiany
Umiejętności
Które ma „każdy”:
Walki wszelkiego rodzaju bronią – i tak nie będziemy sprawdzać każdego z osobna podczas walki, umiesz walczyć tym co masz w ekwipunku na starcie
Ogłuszanie – pozwala ogłuszyć kogoś na 5 minut poprzez klepnięcie go bronią/ręką w plecy i deklaracje „Ogłuszam”
Skrytobójstwo – pozwala na zabicie postaci, wymaga klepnięcia bronią w plecy i deklaracji „Skrytobójstwo”, ofiara pada na martwa na ziemię
Które mają niektórzy
Alchemia – postać otrzymuje na starcie mikstury i wiedzę o nich
Pierwsza pomoc – pozwala opatrywać lekko ranne postacie
Medyk – pozwala opatrywać ciężko i lekko ranne postacie
Uczony – postać posiada pewien zasób wiedzy nabytej przez lata, może spytać się o coś MG, a ten wedle swojego uznania odpowie mu co postać „pamięta”
Inne – spytaj czy możesz, a my Ci powiemy
Czekamy na komentarze.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sen dnia Wto 19:14, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Leonidasas
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pon 19:37, 15 Gru 2008 |
|
Jak dla mnie zdecydowanie za mało pasków życia. Problem polega na tym, że przy walce przynajmniej dwóch na jednego, ciosy będą jednak perkusjonowane. Poza tym w ferworze walki ludzie będą się zahaczać i krzyczeć "trafiłem go!!". Nie należę do bractwa i nigdy nie walczyłem prawdziwym mieczem, ale wiem, że jeden cios miecza może zabić największego chojraka w płytówie, a na zwykłego wojaka w skórzni może nie wystarczyć tuzin źle wymierzonych zamachnięć. Wolę jednak zakładać tą drugą opcję, szczególnie, że na ostatniej Slavie powalił mnie jeden przypadkowy cios w korpus, na którym miałem skórznię. A jak wiadomo strata ciężko przygotowywanej postaci zawsze boli...
Jeżeli ten pomysł nie jest przekonywujący, to mam także inną propozycję. Mianowicie chodzi mi o znane z erpega punkty przeznaczenia. Ustalane rzutem przed grą zgodnie z podręcznikiem(max 3), które będą ratować graczy przed takimi przypadkowymi, beznadziejnymi zgonami. Oczywiście nie będzie to działać w przypadkach takich jak np. postać ma być powieszona, deklaruje PP, lina szubienicy urywa się, a skazany podnosi się z ziemi i ucieka w las, by za moment zostać powalonym ciosem z miecza lub strzałem z kuszy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azgarth
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 19:51, 15 Gru 2008 |
|
Cytat: |
Broń strzelecka i palna – standardowo, broń trzymamy w ręku, a strzelamy za pomocą woreczka.
Broń palna ignoruje zbroję. |
A co jeżeli pistolet mam w jednej ręce, a w drugiej miecz? Moim zdaniem pomysł z workami jest całkowicie chybiony. Przecież w realnym świecie celność strzału zależy od... hm... celności? A nie od siły, wiatru, gołębi na niebie oraz słoni w Afryce... I kto widział, żeby z pistoletu wypalać oburącz?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gołąb
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nidzica / Olsztyn
|
Wysłany:
Pon 20:04, 15 Gru 2008 |
|
Azgarth, trafiłem Cię, to drzewo wcale by Cię nie zasłoniło, drugie również...
Woreczki są po to aby uniknąć takich sytuacji i udowodnić, że naprawdę kogoś trafiłeś
Pozdrawiam.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gołąb dnia Pon 20:05, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Leonidasas
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pon 21:26, 15 Gru 2008 |
|
Ciekawe jak to sobie wyobrażasz inaczej Azgarth...Chcesz byśmy kupili prawdziwy proch i kule, i zaczęli prawdziwą rzeźnię?? Proszę bardzo, ale ty będziesz pierwszym celem....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fensir
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany:
Pon 23:58, 15 Gru 2008 |
|
Avangarda jest nieśmiertelna! Nie ima nas ogień i stal
A tak na poważnie, to można po prostu deklarować strzał kiedy osoba się zbliża. Przecież każdy wie, że pistolety stosowane z niedużej odległości tak naprawdę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gołąb
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nidzica / Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 0:17, 16 Gru 2008 |
|
Fensir, ale w tym wypadku każdy strzał był by celny...
Kto był na oblężeniu fortu imperialnego ten wie, że często nie trafiano z odległości kilku metrów...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gołąb dnia Wto 0:18, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Fensir
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany:
Wto 1:18, 16 Gru 2008 |
|
I wie też, że Spaszu z 20m z pistoletu ustrzelił chaosytę celnym rzutem w głowę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kuba
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 1:32, 16 Gru 2008 |
|
Cytat: |
I wie też, że Spaszu z 20m z pistoletu ustrzelił chaosytę celnym rzutem w głowę Wink |
i wie też, że twierdził, że nie został trafiony z pistoletu przyłożnego mu do skroni
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Achu
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Wto 12:13, 16 Gru 2008 |
|
Fensir, touche
Nie wiem w czym problem, jeśli chodzi o pistolety. Jeśli ktoś strzela i w drugiej ręce nic nie ma, powinien trzymać w jednej pistolet, a w drugiej woreczek. Jeśli natomiast chce strzelać trzymając w jednej ręce np. miecz, niech go sobie dalej trzyma, a do strzału wyciągnie jedynie woreczek, pistolet niech zostanie przy pasie. Może to mało 'klimatyczne', ale rozwiązuje chyba problem?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fensir
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany:
Wto 17:51, 16 Gru 2008 |
|
Achu, tu właśnie ludziom o klimat chodzi Mam pomysł na lepszy klimat: brak pistoletu!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azgarth
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 19:23, 16 Gru 2008 |
|
Cytat: |
Mam pomysł na lepszy klimat: brak pistoletu! |
Tu się zgodzę. Jeżeli nie potraficie rozwiązac problemu z pistoletami, to je wycofajcie.
A rozwiązań jest dużo (dla pana od prochu i kul). Kulki (nie, nie airsoft), kapiszony, czy strzałki. A i mechanika samej deklaracji strzału też się sprawdza - potrzeba tylko uczciwości graczy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Akashne
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Aleksandrya
|
Wysłany:
Wto 19:34, 16 Gru 2008 |
|
... i wzajemnego zaufania. i zrozumienia, że , kurcze, nawet JA mogę zginąć, jeśli tak już być musi i nie powinienem (zbyt długą) kłótnią psuć zabawy innym.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gołąb
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nidzica / Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 19:41, 16 Gru 2008 |
|
Azgarth napisał: |
Tu się zgodzę. Jeżeli nie potraficie rozwiązac problemu z pistoletami, to je wycofajcie. |
Ja żadnego problemu nie widzę, to Wy go robicie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kuba
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 20:50, 16 Gru 2008 |
|
Cytat: |
Ja żadnego problemu nie widzę, to Wy go robicie |
Dokładnie. System pistoletowy z Allensternu się sprawdził, widziałem już najróżniejsze na innych LARP'ach - i ten jest bez wad, które próbujecie tu na siłę wymyśleć.
Moja postać będzie miała kilka krasnoludzkich pukawek i nie widzę powodu dla którego miałbym z nich nie skorzystać. Bo ktoś kogoś nie potrafi trafić woreczkiem? To niech potrenuje rzucanie przed LARP'em.
"to wycofajcie pistolety" heh i co jeszcze? Może od razu elfie łuki i imperialne miecze też? Bo MI SIĘ nie podobają? Bo mam problemy z percepcją i strzelaniem? Bo nie mam takowego pistoletu?
Nie podany tu został żaden konkretny argument zarówno przeciw wprowadzeniu pistoletów jak i zmiany sposobu ich stosowania w grze.
Echhhh... zajmijcie się lepiej przygotowaniem strojów, a nie wszczynaniem dziecinnych fermentów w kwesti sprawdzonych już podwalin mechaniki.
Sen, strzelecka mechanika z Alka niechpozostanie w spokoju. Jak już kombinować przy czymś to przy fabule, za którą trzymamy kciuki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|