FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna
»
Mechanika teoretyczna
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Nie 16:47, 09 Gru 2007 Temat postu:
pomocne nie powiem..
wszystko zawarte zgrabnie i to mi sie podoba xP
Astrion
Wysłany: Śro 17:27, 07 Lis 2007 Temat postu:
Wielkie dzięki za rady, mam wrażenie, że pomogą mi nawet bardzo
Eustachy i Teodor
Wysłany: Śro 10:03, 07 Lis 2007 Temat postu:
Jeśli chodzi o tworzeni scenariusza my robimy tak:
1) Po pierwsze zastanów się nad głównym, przewodnim tematem scenariusza. W przypadku Allesternu były to np. niepokoje na granicy Imperium z Bretonią.
2) Przygotuj listę NPCów - postaci niezbędnych by fabuła miała ręce i nogi. Mogą to być zarówno antagoniści, ważne persony jak i każda inna osoba.
3) Ustal termin LARPA i termin przysyłania postaci który i tak wszyscy oleją ;p. Daj sobie coś około tygodnia do LARPa na sfinalizowanie całości.
4) Następnie poszukaj ludzi którzy zagrają NPCów Nie przydzielaj ról zbyt wcześnie - najpierw zbierz chętnych. Zwracaj uwagę na przysyłane propozycje postaci - czasem któraś z nich z powodzeniem zastąpi NPC.
5) Kiedy zakończy się termin przysyłania postaci bierzesz się za wymyślanie szczegółowych wątków. Siadasz z innym MG czytacie wszystkie historie postaci i na ich podstawie wzbogacacie główną oś fabuły o poboczne wątki.
6) Łączycie wszystko w całość szukacie niedociągnięć nieścisłości i poprawiacie. Zastanawiacie się nad wyważeniem scenariusza i znowu poprawiasz.
Garść rad:
- NIGDY nie róbcie fabuły na dzień przed LARPem (są takie larpy) bo będzie dziurawa jak sito.
- Kluczowych NPC przydzielajcie ludziom których znacie i którzy sprawdzą się w danej roli.
- Radzenie sobie z graczami którzy nie dosyłają historii w terminie to temat rzeka. Można ich nie dopuszczać, nie dawać żadnych wątków, lub karać na sto innych sposobów. Osobiście stosuję inną metodę - przydzielam im odgórnie postacie - krótko mówiąc dorabiam NPCów. Łatwiej jest w zamknięty, lub prawie gotowy scenariusz wprowadzić postać którą sam wymyślisz niż postać gracza.
- Zwykle da się rozpoznać graczy pewnych od niepewnych, którzy zrezygnują w ostatniej chwili. Staraj się utrzymywać kontakt ze zgłoszonymi, jeśli dopytują się o szczegóły, konsultują postać prawdopodobnie będą. Jeśli delikwent się zgłosi a potem ani widu ani słychu to może się okazać że mu się odechce przed samą grą.
- Graczom pewnym dawaj kluczowe wątki, tym niepewnym wymyśl takie których brak nie zagrozi istnieniu larpa.
- Starajcie się by każdy bohater miał więcej niż jeden "Quest" powiązany z różnym wątkami. Jak Zenon K. dostanie zadanie "odnajdź agenta Euzebiusza T. i weź od niego instrukcje" a Euzebiusz T. padnie w ciągu pierwszej godziny LARPa ofiarą napadu rabunkowego z dobiciem to Zenon K. będzie miał po wątku.
- Dobrze jest rozesłać role wcześniej, 1-2 dni przed LARPem. Zaoszczędzisz sobie roboty z wprowadzaniem w dzień LARPa. Zacznij oczywiście od NPC (im wyślij role jak najwcześniej)
Tyle co do tworzenia scenariusza. Prowadzenie to zupełnie inna bajka.
Z rzeczy ogólnych:
- Staraj się nie trzymać graczy zbyt krótko, nie zakładaj żadnych rozwiązań scenariusza ( jak na zwykłej sesji ;pp ). Pozwól graczom ponosić konsekwencje swoich czynów. Nawet jeśli fabuła nie przebiega po twojej myśli. Dokąd dobrze się bawią - jest dobrze. Z drugiej strony czasem trzeba ograniczyć gracza, szczególnie jeśli swym działaniem ma popsuć zabawę innym a samo działanie nie trzyma się wcześniejszej koncepcji postaci. Ale zamiast mówić że nie może czegoś zrobić piętrz przed nim trudności. Krótko mówiąc złoty środek
.
- Karaj zachowania niszczące klimat, ale tylko wtedy gdy jeden delikwent wyłamuję się z ogólnego trendu. Jeślii wszyscy fajno odgrywają a jeden się wydurnia - kara. Jeśli wszyscy gracze notorycznie offtopują zawiodłeś Ty nie oni. Nie stosuj kar ostatecznych - odebranie punktu życia czy usunięcie na czas określony wystarczy. Nie usuwaj całkowicie z gry - LARP to tylko zabawa, nie finał gry o Mistrzostwo Świata i Okolic w rzucie ogórkiem do banana.
- Polecam prowadzenie bez NPCowania, "z poza planu". Szczególnie jeśli masz zamiar wprowadzić jakieś elementy nadprzyrodzone i opisywać je narracyjnie.
Ameryki tutaj oczwiście nie odkrywam ani kolejnego testamentu nie objawiam ale mam nadzieję że przynajmniej część moich wypcin na coś się przyda.
Astrion
Wysłany: Czw 20:53, 25 Paź 2007 Temat postu: Scenariusz
Zapewne każdy LARP wymaga jakiegoś scenariusza.
Ale jak go napisać, żeby był dobry tj. aby dobrze się przy nim bawić i żeby wszystko szło gładko?
I jak rozwiązać kwestię działań podejmowanych graczy, nie ograniczając ich za bardzo...?
Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna
»
Mechanika teoretyczna
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Ogłoszenia
----------------
zasady forum
LARPowanie w Olsztynie i nie tylko
----------------
LARPy wszelakie
ALLENSTERN - olsztyński LARP
ALLENSTERN 2008
ALLENSTERN 2007
Mechanika teoretyczna
SLAVA - olsztyński LARP
Wh40K - groza przyszłości
Gramy!
----------------
Gramy!
Re-kreacja Fantastyczna
----------------
Ekwipunek i stroje
Broń i opancerzenie
Między nami krasnoludami
Inne rasy ?
Para Bellum
Światy
----------------
Kalderan - opis świata
Wasze komentarze
Gdybanie o Kalderanie
Inspiracje
----------------
kulturalnie
folkowo
Luźna guma
----------------
Skargi i zażalenia
Złapane w sieci
Karczma Bufeta
Ławeczka przed karczmą
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin