Autor |
Wiadomość |
Narghul
Ojciec Założyciel
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Skąd: ...
|
Wysłany:
Nie 16:59, 17 Wrz 2006 |
|
spoko jak przerobisz rower na konia to zapraszam lol
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Szyszak
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łukta
|
Wysłany:
Pon 14:25, 18 Wrz 2006 |
|
A ja proponuję :
3 klasy pancerza Lekka, średnia i ciężka .
Miecze jednoręczne mogą mieć maks 1,10m a Dwuręczne 1.40 m
Bronie drzewcowe maks 1,70m
Bonusy za trafienia: np Jeżeli grotem włóczni uderzymy to mamy +1 do siły.
Bronie obuchowe mogą niszczyć zbroje ciężkie( jak MG tak zadecyduje i jeżeli trafienie będzie w pancerz) czyniąc go lekkim.
Pancerze lekkie ( kolcze) są niezniszczalne
Pancerze lekkie można zniszczyć mieczem.
Pancerze i bronie można naprawić u kowala lub krasnoludzkego inżyniera.
(ja takim będe )[/b]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Narghul
Ojciec Założyciel
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Skąd: ...
|
Wysłany:
Pon 17:08, 18 Wrz 2006 |
|
mazenia lol
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
roman_del_ vo
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany:
Pon 18:56, 18 Wrz 2006 |
|
mam pomysł na Klasy zawodowe:
Wojownik:
może używać tarczy,
ma 1 zycie więcej .
Zabójca:
walka dwiema brońmi,
broń do 80 cm - zatruta (2 rany/trafienie),
morze urzywaci broni palnej.
Ranger:
walka dwiema broniami.
urzywa łukuw
Kapłan, czarodziej, inne takie:
czaruje zależnie od profesji,
używa broni długości najwyżej 60cm.
Paladyn:
ma zwykłej długości broń,
morze rzucaci czary bojowe.
niekture rasy nie mogły by odgrywaci danyh zawoduw a nizsiołki mogły by byci tylko kapłanami i rengerami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Olorin
Ojciec Założyciel
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: K.O.Z.A>
|
Wysłany:
Pon 23:18, 18 Wrz 2006 |
|
roman_del_ vo napisał: |
morze urzywaci broni palnej.
urzywa łukuw
morze rzucaci czary bojowe.
niekture [...] odgrywaci danyh zawoduw a nizsiołki mogły by byci tylko kapłanami i rengerami. |
Słownik, drogi forumowiczu, słownik...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Rita
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 3miasto
|
Wysłany:
Wto 6:33, 19 Wrz 2006 |
|
Narghul to samo... słownik
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Redy5
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica
|
Wysłany:
Wto 13:03, 19 Wrz 2006 |
|
roman_del_ vo napisał: |
Zabójca:
(...)morze urzywaci broni palnej. |
Chyba miałeś na myśli broń strzelecką? Zabójca działa cicho i z ukrycia, a pistolet by mu tego nie ułatwił.
roman_del_ vo napisał: |
Kapłan, czarodziej, inne takie:
(...)używa broni długości najwyżej 60cm. |
A co z wszystkimi kosturami, laskami i kijami? Poza tym w Warhammerze czarodzieje to wojownicy. Tacy szarzy magowie noszą miecze bo to jest symbol ich Kolegium.
roman_del_ vo napisał: |
Paladyn: |
musze cie zmartwić - w Warhu nie ma paladynów
IMO podział pasujący raczej do D&D. Zbyt sztywny i sztuczny. Już i tak był pewien problem przed grą z robieniem postaci bo umiejętności były zrobione dla walczących wręcz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Szyszak
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łukta
|
Wysłany:
Wto 14:01, 19 Wrz 2006 |
|
A ja propunuje bonusy do uderzania bronią obuchową i włócznią. Oczywiście jeżeli uderzymy grotem. trzeba zmniejszyć liczbę posługujących się mieczem, mają za łatwo. Silny cios, brońdwuręczna, a do tego może z łatwością atakować i bronić. Jeszcze walka na pięści ( zrywanie pasków) powinna być podstawową rzeczą ( każdy potrafi komuś przylutować) , a walką bronią do wykupienia.
powinien być podział broni do rasy:
Krasnale: niemogą używać łuków
elfy: Obuchów i broni palnej
Niziołki (niemam pomysłów)
ludzie mogą używać wszystkiego.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kłys
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 14:35, 19 Wrz 2006 |
|
No dobra to ja się teraz będę mądrzył i będzie długo (uwaga wchodzę na wysokie podium co by na wszystkich z góry patrzeć).
Mechanika LARPa jeżeli ma w jakikolwiek sensowny sposób funkcjonować musi posiadać kilka poniższych cech:
1.być możliwie prosta i łatwa do zapamiętania (...mój miecz zadaje... czekaj zaraz sprawdzę w zasadach...)
2.być możliwie prosta i łatwa do zastosowania (czekaj, jeszcze raz, jeżli ja ciebie zaskakuje, ty masz czujność ale ja mam cichy chód ale ty masz magiczne zmysły to...)
3.być możliwie prosta i możliwie bezkonfliktowa (trafiłeś mnie w ramię! nieprawda w bark!nieprawda w ramię!)
4.być możliwie prosta i możliwie w klimacie (no comments)
i tak dalej...
Jako że mechanika ma w założeniu spełniać dwie funkcje: mniej ważna - pokazywać co dana postać może i potrafi i ważniejsza - rozwiązywać sytuacje konfliktowe między graczami to nie powinna w grze przeszkadzać. Mechanika natmiast może ale nie musi dążyć do realizmu (szczególnie że jest on często rozumiany jako realizm papierowego RPG czyli żaden) i to tylko w ramach przyjętej konwencji gry.
Dlatego z góry proponuje odłożyć ad acta (jako przetestowane tu i ówdzie i z tych czy z innych względów średnio lub wcale trafione) pomysły typu: rzucanie zakleć z tabelką efektów głównych, ubocznych i możliwości tego czy tamtego dodatkowo, podział broni na kolną,tnącą, obuchową, szarpaną, rąbaną, gwizdaną..., różnicowanie skutków trafienia od miejsca w które się trafiło (poza określeniem ogólnego pola trafienia oczywiście)i generalnie wszystkie inne pomysły zmierzające do nadmiernego skomplikowania mechaniki.
Co do tegorocznej mechaniki to generalnie uważam ją za całkiem udaną a co do szczegółów:
podobał mi się system "jedno-dwustrzałowości" większości postaci ale to akurat wynika z moich prywatnych upodobań
pomysł z woreczkami był bardzo dobry, można by jedynie je trochę "zmiękczyć" (czytaj wypełnić środek czymś mniej podbijającym oczy kobietom)
magia powinna być zdecydowanie droższa (moim ideałem jest możliwość zostania magiem jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu postaci z organizatorami)
jeszcze trochę uwag technicznych typu - przydałyby się jednak oznaczenia klas zbroi, trochę porządkowych zmian w mechanice magii i parę innych szczegółów.
No wreszcie koniec, przynajmniej na razie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Narghul
Ojciec Założyciel
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Skąd: ...
|
Wysłany:
Wto 15:42, 19 Wrz 2006 |
|
no wreszcie cos konkretnego
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
roman_del_ vo
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany:
Wto 17:09, 19 Wrz 2006 |
|
[quote="paskud"]
roman_del_ vo napisał: |
Zabójca:
(...)morze urzywaci broni palnej. |
Chyba miałeś na myśli broń strzelecką? Zabójca działa cicho i z ukrycia, a pistolet by mu tego nie ułatwił.
Drogi paskudo chodziło mi o zawód rzezimieszka i bandyty więc nazwałem ich zabujcami.Mój błąd.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fensir
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany:
Wto 18:07, 19 Wrz 2006 |
|
Ja bym pronował jedną rzecz na LARPa. Napisać przy umiejętnościach, które nie są do wykupienia przez postacie władające magią, czyli w kilku przypadkach albo-albo.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Redy5
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica
|
Wysłany:
Wto 21:46, 19 Wrz 2006 |
|
Kłys napisał: |
Jako że mechanika ma w założeniu spełniać dwie funkcje: mniej ważna - pokazywać co dana postać może i potrafi i ważniejsza - rozwiązywać sytuacje konfliktowe między graczami to nie powinna w grze przeszkadzać. |
ja bym dodał jeszcze: jest jednym ze sposobów prezentowania świata gry (obok dekoracji/kostiumów, odgrywania). Pokazuje heroiczność świata, wskazuje na preferowane sposoby rozstrzygania konfliktów, prowokuje do określonych zachowań, uniemożliwia "puszczenie wodzy" fantazji. Dzięki mechanice rozpoznamy czy gramy w heroiczne high fantasy, czy w horror fantasy, czy może w odmianę dark. Jednym zdaniem: pokazuje nam w jakim świecie żyją postacie, w które się wcielamy.
Mechanika Allensternu była/jest świetna (ze względu na prostotę i śmiertelność odpowiadającą realiom Starego Świata), ale nie zaspokaja tego symulacjonistycznego podejścia jakie opisałem w powyższym akapicie.
Przede wszystkim lista umiejętności premiuje granie wojownikiem. Magia nie nosi tego wyjątkowego Warhammerowego piętna Chaosu. No a całość zawiera trochę sztucznych, zbędnych IMO, ograniczeń (wymaganie obecności sędziego).
Kłys napisał: |
magia powinna być zdecydowanie droższa (moim ideałem jest możliwość zostania magiem jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu postaci z organizatorami). |
Zgoda. Magia powinna być droższa. Nie wiem czy to proponowałem, ale chciałbym, żeby nie było czarodziejów z przypadku (tzn. zostało mi kilka punktów więc sobie "czarowanie" wykupię, chociaż magiem nie jgram). Za to konieczność uzgadniania postaci to zbytnie komplikowanie.
Kłys napisał: |
Dlatego z góry proponuje odłożyć ad acta (jako przetestowane tu i ówdzie i z tych czy z innych względów średnio lub wcale trafione) pomysły typu: |
spokojnie, niech sobie ludzie proponują co im przyjdzie do głowy. My sobie pogadamy na forum, czasem sieuśmiechniemy z powodu jakiegoś kwiatka, a organizatorzy i tak z tym zrobią co zechcą
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Narghul
Ojciec Założyciel
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Skąd: ...
|
Wysłany:
Wto 21:50, 19 Wrz 2006 |
|
no wreszcie jeden zakumal o co chodzi gratsy - tak poza to pomysly sa fajne i napewno cos bedzie w dzialaniu ale my staramy sie postawic na prostote i pole do popisu dla was -> graczy - moim idealem jest larp 24/dobe przez 2-3 dni i minimalna ilosc zasad ]:->
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Redy5
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica
|
Wysłany:
Wto 22:02, 19 Wrz 2006 |
|
Narghul napisał: |
moim idealem jest larp 24/dobe przez 2-3 dni i minimalna ilosc zasad ]:-> |
Zaraz, czy ten system o którym piszesz nie nazywa się czasem "Grunwald" ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|